P.A.


PRÀCTICA ARTÍSTICA (POP ART)


IDEES INICIALS

Sotryboard:
Fotos dels esquemes que vam fer

PRÀCTICA ARTÍSTICA

El nostre projecte ha consistit en la creació d'un anunci audiovisual per al nou corrent artístic nascut arrel del Pop-art: el Poc-art. Aquest nou corrent sorgeix amb l'objectiu de criticar tot allò que criticaria el Pop-art avui en dia: el consumisme, l'excés de consum de carn, alguns dels polítics actuals, la música comercial per a les masses... I ho fa de la manera que s'expressen els joves d'avui dia, és a dir, a través dels GIFS, els memes i els stickers.

EXPLICACIÓ DEL PROJECTE

Arrel de parlar sobre el Pop Art i analitzar les seves característiques vam arribar a una idea: voliem parlar del Pop Art de la mateixa manera que ell ho feia. El Pop Art va ser un moviment de canvi, que va utilitzar l'art per a criticar les noves revolucions de masses que apareixien a una nova societat que patia canvis frenètics. És per això que, mentre parlavem de les noves revolucions actuals, i els nous temes de crítica que apareixen a les nostres converses, vam acabar parlant de les noves tecnologies. Actualment ens comuniquem bàsicament per mòbils i ordinadors, i dins d'aquestes plataformes hem creat un altre tipus de llenguatge. Finalment vam veure que els gifts i els memes, vídeos de pocs segons i fotografies humorístiques, eren les nostres noves eines de crítica i discussió sobre el món actual. Existeixen gifts de tots els típus, i la gran majoria apareixen en forma de crítica amb un toc d'humor. Per tant, pel nostre treball, hem decidit utilitzar els gifts per a transmetre el nostre missatge.
A més a més, hem decidit crear un anunci que ven un nou art. El Poc Art sorgeix de la idea de crear un nou art a través dels mitjans de comunicació que utilitzem avui en dia. El nom té dos significats. El primer, i més evident, és la semblança del nom respecte el Pop Art. El segon, és per mostrar com aquest nou art que hem creat és ben diferent de la resta, i el creem sense tansols adonar-nos'en. Per exemple, quan creem un fotomuntatge d'un polític actual fent una burla dissimulada, estem fent el mateix art que feia Warhol quan pintava a Mao, o altres famosos contemporanis.
D'altra banda, a l'anunci que hem creat mostrem el perquè d'aquest nou art, que vol trencar amb tot l'art que hem vist fins ara, i que vol criticar les injustícies del món en que vivim.
Finalment, l'objectiu de fer l'anunci és el de crear del Poc Art, un producte en massa, ja que el Pop Art i sobretot Warhol, varen fer crítica de la consumissió en massa.

A nivell més tècnic:

  • Música: Help! - The Beatles
Els Beatles són un grup de múscia Pop de Liverpool dels anys 60 que varen conviure amb el Pop Art anglès i amb totes les revolucions socials que els artistes del Pop art varen viure. És una manera d'incloure encara més el Pop Art al treball. 

  • Utilització de GIFS:
Hem utilitzat Gifs procedents d'internet, al canal d'on els treiem els joves que els utilitzem diariament, i hem intentat aproximar la tria a les nostres tries quotidianes. 

  • Àudio:
L'Andreu Roqueta és el locutor, i hem provat d'utilitzar un discurs animat, àgil i engrescador per a captar l'atenció de l'espectador o el consumidor. 


PRESENTACIÓ AL PÚBLIC

Ens volem col·locar a la sala de volum, just a l'entrada de l'institut i col·locar la nostra pantalla. Com que és molt cèntrica i es troba al costat del pati, on es faran activitats, ens agradaria que es convertís en un lloc d'entrar. El vídeo dura tansols 1 minut i 6 segons, i seria interessant que el màxim nombre de persones poguéssin veure'l. Disposarem una televisió per a fer més fàcil la visibilització del treball.


CARTEL·LA


EL TREBALL





REACCIÓ DEL PÚBLIC

Finalment l'exposició del treball no va ser la que esperavem. Tant a nivell d'aspectes positius com a nivell d'espectes negatius.
Primer de tot, vam tenir menys visites de les que esperàvem. Tot i tenir una classe cèntrica i a un lloc molt de pas, va quedar força amagada entre les passareles de moda i el rebombòri de gent.
Tot i això, la resposta de la gent ens va soprendre molt positiviament. Varem rebre molt bones crítiques, i el millor de tot, cadascú va extreure les seves pròpies conclusions del treball. Tot i la velocitat del vídeo, gairebé tothom va entendre el missatge de l'anunci i va entendre les relacions entre el Pop Art. Fins i tot, hi va haver gent que va arribar a conclusions i a missatges a través de les imatges que vam posar i del text, que nosaltres no haviem ni preparat.
Com a dada més rellevant, uns professionals d'una productora d'imatge ens varen felicitar personalment pel nostre treball. Vam quedar realment sorpresos.

VALORACIÓ PERSONAL

Malgrat que el Pop Art és un corrent que mai m'ha atret ni despertat curiositat, amb aquest treball he acabat trobant-li el sentit i la gràcia. També s'ha de dir que el procediment ha sigut complicat i degut al temps, hem tingut alguns moments on el treball ha s'encallava, però crec que ens n'hem ensortit bé. Hem sabut trobar la manera d'explicar el Pop Art mentre creavem una nova obra d'art portant-la al nostre terreny i apropant-la a la gent del nostre voltant. Estic contenta del resultat del treball i sobretot de les valoracions de les persones externes que l'han vist. A més a més ha sigut divertit treballar en grup i poder compartir la feina feta amb tantes persones, a la vegada que compartiem i gaudiem dels treballs dels altres.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poc-art